سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خاموش بودن بسیار ، وقار پدیدار شود و با دادن داد دوستان فراوان گردند و با بخشش بزرگى قدر آشکار گردد و با فروتنى نعمت تمام و پایدار ، و با تحمل رنجها سرورى به دست آید و به عدالت کردن دشمن از پا در آید . و با بردبارى برابر بى خرد ، یاران بسیار یابد . [نهج البلاغه]

 صلّی الله علیــــــــک یـــــا علی بن مـوســـــی الـــرّضا
السّلام علیک ایّها الامام الرّئوف
 
                                                        
بیست و هفتم رجب روز مبعث خاتم النبیین  حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم است . روزی که خداوند عالم بهترین مخلوق خویش را به پیامبری مبعوث فرمود و بزرگترین منجی عالم بشریت را به جهانیان ارزانی داشت .در این روز بود که یک ندای آسمانی از شرق کوه حرا بلند شد و در دنیای بشریت طنین انداز گردید .
 
 اقراء باسم ربک الذی خلق
 
محمدی که چهل بهار از عمر شریفش گذشته بود و در طول این مدت از امتحانات الهی سربلند بیرون آمده بود اویی که همه زندگیش درستی ، صداقت ، راستی و امانت و وارستگی و حقیقت بود . آری ، او حامل اسرار آفرینش گردید و راز دار خلقت شد و بعنوان آخرین فرستاده ی خدا به منصب رحمتة العالمینی با معجزه ای شگرف که قرآن نام داشت برای هدایت جامعه بشری مبعوث گردید . تا مردمان را به کمال مطلوب و سعادت ابدی رهنمون سازد و آنان را موحد نماید و در این باره فرموده است "قولوا لا اله الله تفلحوا" ، یعنی بگویید  لا اله الا الله  تا رستگار شوید .
در روزگاری که نوشتن و خواندن معمول نبود و اگر هم بود به تعداد انگشتان دست نمی رسید ، آن نابغه ی آسمانی ظهور کرد و مکتب خانه هفت اقلیم را ببست و درس علم و حکمت و اخلاق و عقاید و احکام دین را به مردمان بیاموخت .
 
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت     به غمزه مساله آموز صد مدرس شد
 
آری در این روز نهضت معنوی شروع شد و انقلابی درسراسر عالم بشری رخ داد که هنوز دامنه ی آن وسعت دارد . او آمد تا بشر را از جهالت و جهان را از ظلمت بیرون آورد و به سوی کمال و آرامشی حقیقی و روشنی مطلق سوق دهد . بت و بترستی و خود پرستی و شهوات و تمایلات نفسانی را از بین برد و ریشه فساد را برچید و در کام مردمان شهد شیرین عشق و محبت ،  دوستی و برادری و برابری ریخت و طعم ایمان را به آنان چشانید ، و در این راه تا آخرین نفس از پای ننشست و رسالت خویش را بر همگان عرضه داشت و فرمود که ( عزت سایه ایمان است ای مردم ایمان خود را تقویت کنید که عزت و اعتلای مخصوص شماست و غیر از مسلمانان کسی عزت ندارد ، براستی که او معلم نمونه اخلاق بود ، همچنانکه در این مورد  در حدیثی فرمود :
 
انی بعثت لاتم مکارم الاخلاق ( من برانگیخته شدم برای تکمیل اخلاق )
 
و بدین سان روح بزرگ پیامبر با نور وحی آمیخته و جهان برای همیشه از فروغ این  خورشید تابناک آسمان نبوت منور و نورانی گردید .
 
عید مبعث بر همه دوستداران پیامبر رحمت مبارک باد .
 

 

www.razavi.v   : سایت پخش تصاویر زنده از حرم مطهر رضوی
 

پ.ن:این تبریک به ایمیلم ارسال شده بود .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خانوم خونه 89/5/3:: 9:20 صبح     |     () نظر

درباره

خانوم خونه
خانوم خونه هستم .گاه گاهی مینویسم از خودم و زندگیم ،نوشتن بهم حس خوبی میده و کمک میکنه خودمو بهتر بشناسم . قبلا یه وبلاگ داشتم که متاسفانه به دلایلی مجبور شدم ازش اثاث کشی کنم . و خوشحالم که میتونم ادامه همون مطالبو اینجا بنویسم. لطفا این وبلاگ را لینک نکنید!
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها